Jajja sökmotoroptimering i hetluften

Het debatt pågår just nu i bloggosfären om företaget Jajja och upptäckten om att deras fulmetoder för sökmotoroptimering fortsätter i stor omfattning.

Rätt kul är uppfattningen att ordet “jajja” har blivit ett nytt svenskt ord med betydelsen att man lägger in ett stort antal fejkade kommentarer i bloggar i syfte att få länkar till sina egna sajter.

Används så här: “Jag blev jajjad!” eller “Anlita inte det där företaget för sökmotoroptimering, de jajjar”.


Få Pers nyhetsbrev

Per Axboms nyhetsbrev om digital etik och omtänksam design hjälper dig hålla dig uppdaterad om mänskliga rättigheter i tech-branschen. Du får utvalda inlägg i din inbox 2-3 gånger per månad.

Ange e-postadress

Bli nyckelsupporter

Nu kan du backa Pers pågående arbete med att skriva, inspirera och lära ut inom digital etik och tekniktrygghet. ❤️ Med ett företagspaket blir flera medarbetare supportrar och det ingår rådgivning. Som enskild nyckelsupporter får du förhandstittar och insyn bakom kulisserna.

Backa Per

Kommentera