Februaris webbformulär: Nytt intresseflöde för Veidekke Bostad

Det är många som vill ha gratis interaktionsdesign nu och jag börjar få svårt att välja. Men att få hjälpa Veidekke Bostad (som ger mycket till sociala medier-branschen) kändes nästan som en självklarhet. Om ni gör som jag vill (Veidekke och @palace), så vågar jag lova en skjuts i webbformulärets konverteringsgrad 😉

Utmaningen handlar om att få människor att anmäla sig till löpande information om pågående byggprojekt. Filmen förklarar och visar mina första tankar till lösning, som innebär att jag helt kastar om processen för när och hur formuläret fylls i:

Interaktionsdesign av veidekke.se – Intressanmälan för information om byggprojekt from axbom on Vimeo.

Ladda ner bilderna

Veidekke webbformulär - skiss över flöde
I arbetet med formuläret såg jag tidigt behovet att flytta konverteringen närmare projektet, och flytta komplexiteten längre bort.

Stort tack för förtroendet Veidekke! Men processen är långt ifrån slut:  Vad tycker du som läser? Är jag på väg åt rätt håll? Vad har jag inte tänkt på? Vad ska bort? Tillsammans kan vi mer.

Disclaimer: mina gratislösningar görs utan någon förberedande workshop tillsammans med kunden och vi har inga iterativa avstämningar, vilket innebär att jag förmodligen snubblar över affärslogik och krockar med andra beroenden och begränsningar. Men som inspiration skadar det aldrig.