Axbom Innovation - manifest för framgångsrika lösningar

De här förhållningssätten hjälper mig göra mina kunder mer framgångsrika och konkurrenskraftiga.

  1. Tänk digitalt. Agera analogt.
    Ja mina lösningar må vara digitala men de används alltid i ett analogt sammanhang, av vanliga människor. Jag kommer alltid se människorna.
  2. Utmana problemet.
    Jag kommer inte att  jaga en lösning utan att förstå vad problemet är. Vad det verkligen är. Jag kommer alltid utmana din uppfattning av problemet.
  3. Experimentera. Med mänskliga objekt.
    Ett problem kan betraktas ur många vinklar, pillas på och formas i många gestalter och storlekar. Jag kommer generera idéer, experimentera och dra slutsatser. Och jag testar helst på mänskliga objekt i verkliga situationer.
  4. Bind inte fast lösningen.
    Oavsett hur färdiga du och jag känner oss så kommer lösningen alltid att fortsätta i konversationer och måste ständigt vara redo att transformeras. Jag kommer vara redo för föränderliga miljöer.
  5. Succé är inte en känsla. Bevisföremål A tack.
    Det är inte en succé förrän problemet är löst. Jag kommer motivera lösningar med verklig data och bevisföring.
  6. Kritisera inte. Överträffa.
    Vilken lösning som helst, oavsett hur illa jag tycker den är, är ändå oändligt bättre än ingen lösning eftersom vi lär oss något. Om jag misslyckas eller ser brister kommer jag inte stå och prata om det. Jag kommer göra bättre.
  7. Alla andra vet mer.
    I den sanna andan av crowdsourcing kommer jag använda så många människor som möjligt för att utveckla förädlade idéer och lösningar.
  8. Dela allt.
    Stjäl mitt arbete och gör det bättre. Jag är ödmjuk inför din uppmärksamhet och stjäl gladeligen tillbaka det förbättrade omarbetet.
  9. Använd illustrationer i kommunikation.
    Illustrationer är universella och mäktigare än ren text. Jag kommer använda illustrationer för att människor lättare ska förstå. Och för att locka din uppmärksamhet.
  10. Konkret är grunden för framgång.
    Jag kommer aldrig säga “Vi kan prata med målgruppen”. Jag kommer säga “De här tio personerna nämnde ert varumärke i sociala medier förra veckan. Jag har deras adresser. Låt oss gå och prata med dem i 2 timmar; det kommer kosta 20 000 kr.”
  11. Var mänsklig och jordnära.
    Jag kommer alltid vara ädelsinnad i min konversation och berömma de som berömmas bör. Det vore också underbart att få luncha med dig. Du har ju orkat läsa så här långt.
  12. Var inte tråkig.
    Det går att göra ett bra jobb enligt regelboken. Men det går alltid att göra ett bättre jobb om man samtidigt har roligt och stimulerar alla sinnen. Jag vågar ha roligt och vill att du har roligt med mig.

Allt annat vore tjänstefel.


Kommentera